Veteranendag land van Cuijk in teken van ontmoeten

Geplaatst op maandag 24 juni 2024

Zaterdag 22 juni waren ruim 200 veteranen, hun partners en kinderen bij de Veteranendag Land van Cuijk. De bijeenkomst was in en bij de grote militaire tent op het terrein van het Oorlogsmuseum in Overloon. Het begon met een appèl, het spelen van de Last Post, het Wilhelmus en enkele toespraken.

Waardering

Burgemeester Marieke Moorman sprak onder andere haar waardering uit voor de inzet van onze veteranen: “Vandaag eren we u; onze veteranen. Vandaag bedanken we u voor het verdedigen van onze vrijheid en het voorbeeld dat u voor ons bent. Het feit dat wij hier vandaag bij elkaar zijn, laat zien dat uw inzet en moed met dankbaarheid worden erkend en gewaardeerd”.

Gezellig samenzijn

Na toespraken van Commodore Marcel van Egmond – Commandant Air Combat Command Koninklijke Luchtmacht – en aalmoezenier Sanneke Brouwers, was er een gezellig samenzijn van veteranen onder elkaar, met muzikale ondersteuning van het Vrijwillig Fanfarekorps der Genie. Alle veteranen ontvingen een Land van Cuijk-herinneringscoin. Daarnaast konden de aanwezigen bij enkele stands informatie krijgen van onder andere Hulphond Nederland en het Veteraneninstituut.

Afsluiting

De dag werd afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. Wilt je als veteraan op de hoogte blijven of meewerken aan de (oprichting van) de Vereniging Veteranen Land van Cuijk? Stuur dan een e-mail naar veteranenlvc@gmail.com.

Afbeelding van alle veteranen tijdens het appél.

Foto met meerdere veteranen tijdens het appél.

Afbeelding van een veteraan die de lat Post speelt op zijn trompet. Hij staat voor een legervoertuig.

Afbeelding van Marcel van Egmond en Sanneke Brouwers waarop zij de penningen laten zien die zij gekregen hebben.

Burgemeester geeft toespraak bij veteranendag. Op deachtergrond een legervoertuig.