Informatiebijeenkomst ‘Ruimte voor de Maas bij Oeffelt'

Geplaatst op maandag 2 september 2024

Bij Oeffelt is de Maas versmald. Daardoor heeft de rivier te weinig ruimte bij hoogwater. Het project ‘Ruimte voor de Maas bij Oeffelt' moet ervoor zorgen dat de waterstand ongeveer 20 centimeter zakt. Zodat er bij extreem hoogwater minder kans is op overstroming.

Dit is een project van de provincie Noord-Brabant en samenwerkingspartners, waaronder de gemeente Land van Cuijk. We snappen dat je hier meer over wilt weten en misschien vragen hebt. Daarom ben je welkom op een informatiebijeenkomst op maandag 23 september van 18.30 - 21.00 uur bij de Kleppenburg in Oeffelt. Aanmelden is niet nodig.

Programma

Om 19.00 en 20.00 uur is er een (zelfde) presentatie. Tijdens de bijeenkomst leggen we uit hoe we het probleem aanpakken en welk ontwerp we hebben gekozen. We letten erop dat de verandering goed past in het UNESCO Maasheggengebied. Het doel is dat iedereen veilig en prettig kan wonen, werken en ontspannen langs de Maas.

Ook vertellen we wat de volgende stappen zijn. In de komende 6 maanden maken we het plan af. Daarna beginnen we met de juridische procedures die erbij horen. Het project moet in 2028 klaar zijn.

Kijk voor meer informatie op www.ruimtevoordemaasbijoeffelt.nl (Deze link gaat naar een andere website)