Bezoek alleen op afspraak

Om je beter en sneller te kunnen helpen, werken wij alleen op afspraak.

Afspraak maken (Deze link gaat naar een andere website)

Melding over de buitenruimte

Is er iets kapot in je buurt, ligt er afval of heb je overlast? Dan kun je dat hier heel eenvoudig online melden. Je kunt natuurlijk ook bellen met 0485-854000. Is er een gevaarlijke situatie? Bel dan altijd.

Voor spoedeisende hulp of direct levensbedreigende situaties, bel altijd 112.

Wat kan ik melden?

Voorbeelden van dingen die je bij ons kunt melden:

Hoe moet ik melden?

Melden doe je via de MijnGemeente app, via de website, telefonisch, Whatsapp of e-mail.

Via de MijnGemeente app kun je een nieuwe melding doen en daarna volgen of deze in behandeling of afgehandeld is. Je ziet daar ook of iemand anders een probleem al gemeld heeft.

MijnGemeente app

Je kunt je melding ook doen via de MijnGemeente app. Download de MijnGemeente app gratis via Google Play (Deze link gaat naar een andere website) of App Store (Deze link gaat naar een andere website).

Wat gebeurt er met mijn melding?

We behandelen je melding zo snel mogelijk. Ernstige en dringende meldingen behandelen we snel. Dingen die we moeten uitzoeken of die we moeten plannen, duren natuurlijk wat langer. Soms kunnen we het probleem helemaal niet oplossen. Dan krijg je daar bericht van. Duurt het volgens jou te lang? Bel ons dan.

Kapotte straatverlichting laten we repareren door een speciaal bedrijf. Zij rijden reparatierondes. Het kan daardoor soms 2 weken duren voordat een kapotte straatlantaarn gerepareerd is.

Wat kan ik niet melden?

Voorbeelden van dingen die je niet kunt melden via de app of website:

Melding overlast van bedrijven

Heb je overlast van geur, geluid, trillingen of stof van bedrijven in Brabant? Meld dit dan bij de milieuklachtencentrale via 073-6812821 of online via de milieu klachten centrale (Deze link gaat naar een andere website). De melding komt dan rechtstreeks bij de ODBN binnen.