Klacht over de gemeente
Ben je niet tevreden over de gemeente? Bijvoorbeeld omdat je je niet gehoord voelt of omdat je geen reactie krijgt? Twijfel dan niet en laat het ons weten.
Ben je het niet eens met een besluit of wil je een klacht of een melding doen dat het afval niet is opgehaald. Ga dan naar de pagina Melding, klacht, schade of bezwaar.
Waarover kun je een klacht indienen
- Het niet reageren op vragen of meldingen
- Het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- Je hebt het gevoel dat er niet naar je wordt geluisterd
- Bij herhaling is een bepaalde medewerker of afdeling niet op de afgesproken tijd bereikbaar
- Als je vindt dat je niet netjes bent behandeld door een medewerker of bestuurder
Heb je een klacht over partners van de gemeente?
De gemeente werkt met veel andere partijen samen. Bijvoorbeeld zorgaanbieders, verkeersregelaars, bouwbedrijven en samenwerkingsverbanden. Ben je ontevreden over het werk van een van onze partners of de manier waarop je door hen bent behandeld? Dan kun je dat bij onze partner melden. Een klacht bij ons indienen kan ook. Dan zorgen wij dat jouw klacht op de juiste plek terecht komt. We nemen deze klachten niet zelf in behandeling.
Behandeling van de klacht
Wanneer je een klacht indient, nemen de klachtencoördinatoren jouw klacht in ontvangst. De klachtencoördinatoren zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van diverse klachten en signalen. Zij streven ernaar dat klachten snel worden opgepakt en onderzocht. Daarnaast bewaken zij ook de voortgang van het onderzoek van uw klacht.
De behandeling van een klacht is maatwerk. In de meeste gevallen nemen we telefonisch contact met je op om de klacht te bespreken. Lukt het niet om tot een oplossing te komen, dan wijzen we je op de mogelijkheid om de klacht te laten behandelen door de externe klachtencommissie. Er volgt dan een onderzoek en je krijgt een officiële schriftelijke reactie van het college of de burgemeester.
Externe klachtencommissie
Er is een externe klachtencommissie die onafhankelijk is. Dat betekent dat de voorzitter en de leden niet in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk en ook niet op een andere manier verbonden zijn aan onze gemeente. De klachtencommissie bestaat uit de volgende personen:
- De heer J. Wasser (voorzitter)
- Mevrouw V. Janssen-Thijs
- Mevrouw I. Meuris
- De heer M. Nieuwenhuis
De klachtencommissie wordt ondersteund door twee secretarissen die wel in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk:
- Mevrouw S. van Bergen
- Mevrouw K. van Els
E-mail, brief of bellen over de klacht
- E-mail: gemeente@landvancuijk.nl
- Post (geen postzegel nodig): Gemeente Land van Cuijk, ter attentie van klachtencoördinator, antwoordnummer 10018, 5360 VB Grave. Beschrijf duidelijk tegen wie de klacht is gericht, waarom je de klacht indient en wat eraan vooraf is gegaan. Vergeet niet jouw telefoonnummer te vermelden.
- Telefonisch: 0485-854000
Niet eens met de afhandeling?
Ben je het niet eens met de afhandeling van jouw klacht? Neem dan contact op met de Nationale ombudsman. (Deze link gaat naar een andere website)