Klacht of tip voor gemeente
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Bijvoorbeeld omdat je je niet gehoord voelt, of omdat je geen reactie krijgt? Of heb je een goede tip voor ons? Laat het ons weten!
Ben je het niet eens met een besluit, of wil je melden dat het afval niet is opgehaald? Ga dan naar de pagina Melding, klacht, schade of bezwaar.
Waarover kun je een klacht indienen?
- Het niet reageren op vragen of meldingen
- Het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- Je hebt het gevoel dat er niet naar je wordt geluisterd
- Bij herhaling is een bepaalde medewerker of afdeling niet op de afgesproken tijd bereikbaar
- Als je vindt dat je niet netjes bent behandeld door een medewerker of bestuurder
Heb je een klacht over onze partners?
We werken met veel andere partijen samen. Bijvoorbeeld zorgaanbieders, verkeersregelaars, bouwbedrijven en samenwerkingsverbanden. Ben je ontevreden over het werk van een van onze partners, of de manier waarop je door hen bent behandeld? Dan kun je dat bij onze partner melden. Een klacht bij ons indienen kan ook. Dan zorgen wij dat jouw klacht op de juiste plek terecht komt. We behandelen deze klachten niet zelf.
Behandeling van een klacht
Onze klachtencoördinatoren behandelen klachten en signalen. Zij doen hun best om klachten snel op te pakken en te onderzoeken.
Een klacht behandelen is maatwerk. Vaak bellen we je om de klacht te bespreken. Lukt het niet om tot een oplossing te komen? Dan kun je je klacht laten behandelen door de externe klachtencommissie. Er volgt dan een onderzoek en je krijgt een officiële schriftelijke reactie van het college of de burgemeester.
Externe klachtencommissie
De externe klachtencommissie is onafhankelijk. Dat betekent dat de voorzitter en de leden niet in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk en ook niet op een andere manier verbonden zijn aan onze gemeente. De klachtencommissie bestaat uit de volgende deskundigen:
- De heer J. Wasser (voorzitter)
- Mevrouw V. Janssen-Thijs
- Mevrouw I. Meuris
- De heer M. Nieuwenhuis
De klachtencommissie wordt ondersteund door twee secretarissen die wel in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk:
- Mevrouw S. van Bergen
- Mevrouw K. van Els
E-mail, brief of bellen over een klacht
- E-mail: gemeente@landvancuijk.nl
- Post (geen postzegel nodig): Gemeente Land van Cuijk, ter attentie van klachtencoördinator, antwoordnummer 10018, 5360 VB Grave. Zet er duidelijk bij over wie je klacht gaat, waarom je de klacht indient en wat eraan vooraf is gegaan. En wat jouw telefoonnummer is.
- Telefonisch: 0485-854000
Niet eens met de afhandeling?
Neem dan contact op met de Nationale ombudsman. (Deze link gaat naar een andere website)