Cliëntondersteuning
Wil je informatie, advies of hulp? Bijvoorbeeld bij het keukentafelgesprek met de gemeente, of bij het aanvragen van een voorziening? Je kunt iemand vragen om te helpen bij het voorbereiden van dit gesprek. En om samen met jou dit gesprek te voeren. Dit kan iemand uit jouw eigen omgeving zijn. Zoals jouw partner, een familielid of vriend. Heb je meer hulp nodig dan mensen in jouw omgeving kunnen bieden? Dan kun je gratis gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Wat doet een cliëntondersteuner?
Een cliëntondersteuner helpt bij jouw vraag aan de gemeente. Voor het gesprek om jouw vraag en situatie duidelijk te krijgen. Of om een persoonlijk plan te maken. En tijdens het gesprek om jou te helpen bij het stellen van de vraag. De cliëntondersteuner geeft uitleg, denkt met jou mee, helpt bij het stellen van vragen, het bedenken van oplossingen en het maken van keuzes. Ook als je niet tevreden bent over het besluit van de gemeente, denkt de cliëntondersteuner met je mee.
Waar vind je cliëntondersteuning?
MEE De Meent Groep
- Website: www.meedemeentgroep.nl (Deze link gaat naar een andere website)
- E-mail: mee@meedemeentgroep.nl
- Telefoon: 088-4653555
Onafhankelijke ZorgOndersteuning Zuid (OZOZ)
- Website: www.ozoz.nu (Deze link gaat naar een andere website)
- E-mail: info@ozoz.nu
- Telefoon:06-23039906
Meer informatie
Het sociaal domein is telefonisch bereikbaar via 0485-854444, van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Je kunt ook mailen naar: wmo-consulenten@landvancuijk.nl.